شنبه 06 مرداد 1403

گامی های بلند رئیس جمهور شهید برای تأمین زیر ساخت های صنایع خوزستان

  • 1403/03/06 - 08:40
  • - تعداد بازدید: 80
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zkwe

گامی های بلند رئیس جمهور شهید برای تأمین زیر ساخت های صنایع خوزستان

ریاست جمهور شهید با روحیه جهادی و پر تلاشی که داشت در دو سفر پیاپی به خوزستان ایجاد 7 شهرک جدید و توسعه شهرک های صنعتی موجود را تصویب نمود که می توان آن را گامی های بلند برای تامین زیر ساخت های صنایع کوچک و متوسط و رونق اقتصادی استان دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرگزاری  ایسنا شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذریایجان شرقی و دیگر همراهان واقعه ی بسیار دردناکی بود که مردم ایران زمین به ویژه تولیدکنندگان و صنعتگران را شوکه نمود با بیان مطلب فوق به اراضی واگذار شده در اولین سال ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که می دانید طی 12 سال گذشته هیچ زمینی به اراضی صنعتی استان اختصاص پیدا نکرد در حالی که در شهرک های تقاضا محور سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری بودند.

دکتر علی مهدی پور در ادامه به دستور ریاست جمهور شهید برای گره گشایی در کمترین زمان ممکن برای بسترسازی و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در راستای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: ریاست جمهور شهید با روحیه ی جهادی و پر تلاشی که داشت پس از آنکه دکتر حسینی محراب استاندار خوزستان توضیح دقیق در خصوص کمبود اراضی صنعتی استان ارائه دادند در همان سال 1401 با دستور موکد تسریع در واگذاری اراضی را تصویب نمود که ثمره ی آن در سال جاری محقق خواهد شد.

وی در ادامه به سفر پر و خیر برکت ریاست جمهور شهید و هیات دولت در ابتدای تصدی اشاره کرد و گفت: در اولین سفر استانی علاوه بر آنکه ایجاد 7 شهرک جدید مصوب و قطعی شد دستور موکد بر توسعه ی شهرک های موجود را نیز صادر نمود که ظرف سال جاری گسترش و توسعه ی آنان آغاز خواهد شد.

وی به شهرک هایی که اراضی آنان گسترش خواهند یافت اشاره کرد و گفت: اراضی شهرک های صنعتی موجود در شهر اهواز واقع در شعاع 30 کیلومتری تا سقف 300 هکتار گسترش خواهند یافت که می تواند نقش تعیین کننده ی برای جذب سرمایه گذار ایفا کند.

وی اضافه کرد: هم چنین مساحت اراضی شهرک های امیدیه و نواحی صنعتی شهدا آبادان و شاوور نیز به ترتیب 24، 12 و 60 هکتار افزایش خواهند یافت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه به احداث شهرک های جدید اشاره کرد و اظهار داشت: در بین 7 شهرک که در سال جاری عملیات اجرایی آنان آغاز خواهد شد بزرگترین آنان از نظر وسعت شهرک تخصصی صنایع مرتبط با فولاد است که در زمینی به مساحت 3000 هکتار در بخش اروند کنار «چوئبده آبادان» احداث خواهد شد.

وی افزود: احداث شهرک های صنعتی دزفول 5 و شهرک صنعتی بزرگ کارون هر کدام تا سقف 1000 هکتار، شهرک صنعتی فتح المبین شوش، شهرک تخصصی صنایع چوب و مبلمان شوش و شهرک تخصصی فناوری اندیمشک هر کدام به مساحت تا سقف 1000 هکتار و شهرک صنعتی رامین در شهرستان باوی به مساحت تا سقف 500 هکتار است.

دکتر مهدی پور در خاتمه با ابراز تاسف مجددا گفت: این سانحه دردناک را خدمت حضرت ولی عصر «ع»، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

  • گروه خبری : گروه آرشیو تمام اخبار استان,گروه اسلایدر سمت راست,گروه اطلاع رسانی,گروه فراخوان
  • کد خبر : 26753
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب